Aktuality ze třídy

                                     TŘÍDA JABLÍČKA

LEDEN

Tematický celek: JÁ, ČLOVĚK

Tematická část:   ČAS

Téma: Tři králové

Charakteristika tematického bloku:

V prvním týdnu se navrátíme k tomu, jak jsme doma slavili Vánoce a jaký byl náš nejmilejší dárek od Ježíška. Seznámíme se s tradicemi okolo Tří králů, na které si zahrajeme. Naučíme se písničku „My tři králové jdeme k Vám“.

Tematický celek: JÁ A PŘÍRODA

Tematická část :  KRAJINA KOLEM NÁS

Téma:                  PTÁCI U KRMÍTKA

Charakteristika tematického bloku:

V tomto týdnu budeme získávat znalosti o některých volně žijících ptácích, jejich způsobu života a stavbě těla. Uvědomovat si potřebu pomoci krmení ptáků v zimním období. Budeme pravidelně doplňovat ptačí krmítko a pozorovat ptáčky. Seznámíme se se způsoby, jak děti mohou samostatně v zimě pomáhat. Na základě příběhu z ptačí říše budeme poznávat hodnotu přátelství.

Tematický celek:    JÁ, PŘÍRODA

Tematická část:      KRAJINA KOLEM NÁS

Téma:                    ZIMA DĚLÁ ZÁZRAKY

Charakteristika tematického bloku:

Budeme se seznamovat se zimní přírodou, pozorovat skupenství vody, zkoumat čarování mrazu na oknech a rozmanitost sněhových vloček. Pokud budeme mít štěstí a napadne dostatek sněhu, postavíme sněhuláka na školní zahradě.

Tematický celek: JÁ, ČLOVĚK

Tematická část:   ČAS

Téma:                  ZIMNÍ SPORTY

Charakteristika tematického bloku:

V tomto týdnu si budeme povídat o zimních sportech, jaké jsou zimní sporty, naučíme se poznat a pojmenovat hlavní znaky zimy. Budeme přiřazovat pomůcky k jednotlivým zimním sportům. Povíme si, jak se správně oblékáme v zimě, jaké nosíme ochranné pomůcky při zimních sportech.

Seznámíme se s možnostmi prevence úrazům a uvědomění si hodnotu vlastního zdraví. Budeme se snažit vzbuzovat v dětech pocit potřeby pobývat v zimní přírodě a sportovat.

KULTURNÍ AKCE:

15. 1. 2020 – DIVADLO P. KUBCE

                   „JAK SE BARBORKA ZATOULALA“

 21. 1. 2020 – MALÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA

                      „MALÝ PROJEKTANT“                         

 

Písničky a básničky jsou k dispozici na nástěnce třídy.

FOTOGRAFIE Z AKCÍ NAŠÍ TŘÍDY NALEZNETE NA STRÁNKÁCH „RAJČE“

www.nit.rajce.net/

PŘIHLAŠOVACÍ JMÉNO A HESLO NALEZNETE NA NÁSTĚNCE V ŠATNĚ.

 

 

INFORMACE PRO RODIČE:

RANNÍ SCHÁZENÍ DĚTÍ JE OD 6.30 do 8.00 hod. (pozdější dobu příchodu oznámí rodiče předem učitelce SMS zprávou) . Prosíme, omlouvejte své děti pouze SMS zprávou, děkujeme za pochopení.

VYZVEDÁVÁNÍ DĚTÍ:

Děti, které budou chodit po obědě domů, si můžete vyzvedávat od 12.15 – 12.30 hod.

Děti odcházející odpoledne si můžete vyzvedávat v 15.00 – 16.30 hod. v naší třídě, poté se děti převádí do třídy „SLUNÍČKA“, kde je provoz do 17.00 hodin.

S jakýmikoliv dotazy, připomínky, problémy, náměty se na nás obracejte. Je přeci v našem společném zájmu, aby byly děti ve školce šťastné a spokojené. Jedině tak budou děti schopné se přirozenou cestou rozvíjet a vzdělávat.

 DOPORUČENÉ OBLEČENÍ:

PŘEVLEČENÍ PRO HRU VE TŘÍDĚ

  • Jakékoliv pohodlné oblečení se zapínáním vždy vpředu
  • Nazouvací bačkory
  • Náhradní oblečení (tričko, ponožky, tepláčky (legíny), spodní prádlo
  • Každé dítě má v šatně vlastní přihrádku a ramínko

PŘEVLEČENÍ NA HRU VENKU

  • Nejlépe pohodlné tepláky (holčičky legíny), v případě teplého počasí kraťasy
  • Vhodné sportovní boty

VŠECHNY VĚCI MUSÍ BÝT PODEPSANÉ CELÝM JMÉNEM!

  ADAPTACE NOVÝCH DĚTÍ VE ŠKOLCE

Délka adaptačního období je u každého dítěte individuální a proto se i časový průběh adaptace může velmi lišit. Vzniklé adaptační problémy budeme řešit individuálně vždy po dohodě s rodiči.

Nejdůležitější v procesu adaptace je počáteční oboustranná důvěra mezi učitelkou a dítětem, ale i učitelkou a rodiči. Pokud se jedná o dítě předškolního věku a již mateřskou školu navštěvovalo, obvykle adaptace není nutná.

Vyladění dítěte ohledně mateřské školy by mělo být vždy pozitivní. Voďte jej do školky s tím, že je to pro něj zábava, nový zážitek, příležitost jak získat nové kamarády.

Adaptace nových dětí a dětí mladších závisí na domluvě rodičů s učitelkou a potřebách dítěte.