Aktuality ze třídy

                                     TŘÍDA JABLÍČKA

Vážení rodiče,

děkujeme Vám za skvělou spolupráci během školního roku. Přejeme Vám i dětem krásné, slunečné prázdniny, hodně pohody a mnoho společných zážitků. Nastávajícím školáčkům přejeme úspěšný vstup do 1.třídy.

                                    tř.uč. Slávka a Eva

   

                       

 

 

Č E R V E N

 TEMATICKÝ CELEK: JÁ A SVĚT

TEMATICKÁ ČÁST: CESTUJEME SVĚTEM

TÉMA: HRAJEME SI NA INDIÁNY

              DĚTI CELÉHO SVĚTA

Charakteristika tematického bloku:

V prvním červnovém týdnu oslavíme Den dětí v indiánském stylu. Děti čeká stezka odvahy, indiánské hry a plnění různých úkolů. V průběhu týdne se dále seznámíme se způsobem života indiánů, budeme rozvíjet řečové schopnosti, komunikativní dovednosti a tvořivost. Zaměříme se na posilování smyslového vnímání a především získání citového prožitku a utvrzení se v pocitu sounáležitosti se světem, přírodou a lidmi. Zahrajeme si indiánské hry a osvojíme si spoustu indiánských dovedností.

Společně se podíváme za dětmi celého světa, budeme „cestovat“ po světe a „poznáme“ děti i lidi jiných národností. Budeme pracovat s atlasem, mapou a globusem. Vytvoříme si povědomí o tom, co znamená „jiný kraj-jiný mrav“. Naším cílem je, aby děti pochopily, že všichni lidé mají stejnou hodnotu, přestože je každý jiný (jak vypadá, jinak se chová, má jinou barvu pleti…)

TEMATICKÝ CELEK: JÁ A SVĚT

TEMATICKÁ ČÁST: ČAS

TÉMA: BUDU ŠKOLÁK

Charakteristika tematického bloku:

V tomto tematickém bloku nabídneme dětem aktivity zaměřené na rozvoj sociálních a komunikativních dovedností, na oblast matematických a časových představ, pravolevou orientaci a grafomotorických dovedností. Jednotlivé činnosti budou mít podobu hry a jejím prostřednictvím budeme rozvíjet smyslové vnímání, paměť, pozornost a učit se spolupracovat.

TEMATICKÝ CELEK: JÁ A SVĚT

TEMATICKÁ ČÁST: MOJE VLAST

TÉMA:  TĚŠÍME SE NA PRÁZDNINY

Charakteristika tematického bloku:

V tomto tematickém bloku si budeme s dětmi povídat o blížících se prázdninách. Seznámíme se s bezpečností u vody, na výletě, při cestování dopravními prostředky apod. Naučíme se na různé druhy nebezpečí správně reagovat a se vším si poradit.

Budeme opakovat písničky a básničky, které se děti za celý rok naučily. Také si budeme hodně hrát a loučit se se školním rokem.

V tomto měsíci nás čeká:

16. 6. 2020 – ROZLOUČENÍ S PŘEDŠKOLÁKY od 16.30 hod. v naší třídě 

 

Písničky a básničky jsou k dispozici na nástěnce třídy.

FOTOGRAFIE Z AKCÍ NAŠÍ TŘÍDY NALEZNETE NA STRÁNKÁCH „RAJČE“

www.nit.rajce.net/

PŘIHLAŠOVACÍ JMÉNO A HESLO NALEZNETE NA NÁSTĚNCE V ŠATNĚ.

 

 

INFORMACE PRO RODIČE:

RANNÍ SCHÁZENÍ DĚTÍ JE OD 6.30 do 8.00 hod. (pozdější dobu příchodu oznámí rodiče předem učitelce SMS zprávou) . Prosíme, omlouvejte své děti pouze SMS zprávou, děkujeme za pochopení.

VYZVEDÁVÁNÍ DĚTÍ:

Děti, které budou chodit po obědě domů, si můžete vyzvedávat od 12.15 – 12.30 hod.

Děti odcházející odpoledne si můžete vyzvedávat v 15.00 – 16.30 hod. v naší třídě, poté se děti převádí do třídy „SLUNÍČKA“, kde je provoz do 17.00 hodin.

S jakýmikoliv dotazy, připomínky, problémy, náměty se na nás obracejte. Je přeci v našem společném zájmu, aby byly děti ve školce šťastné a spokojené. Jedině tak budou děti schopné se přirozenou cestou rozvíjet a vzdělávat.

 DOPORUČENÉ OBLEČENÍ:

PŘEVLEČENÍ PRO HRU VE TŘÍDĚ

  • Jakékoliv pohodlné oblečení se zapínáním vždy vpředu
  • Nazouvací bačkory
  • Náhradní oblečení (tričko, ponožky, tepláčky (legíny), spodní prádlo
  • Každé dítě má v šatně vlastní přihrádku a ramínko

PŘEVLEČENÍ NA HRU VENKU

  • Nejlépe pohodlné tepláky (holčičky legíny), v případě teplého počasí kraťasy
  • Vhodné sportovní boty

VŠECHNY VĚCI MUSÍ BÝT PODEPSANÉ CELÝM JMÉNEM!

  ADAPTACE NOVÝCH DĚTÍ VE ŠKOLCE

Délka adaptačního období je u každého dítěte individuální a proto se i časový průběh adaptace může velmi lišit. Vzniklé adaptační problémy budeme řešit individuálně vždy po dohodě s rodiči.

Nejdůležitější v procesu adaptace je počáteční oboustranná důvěra mezi učitelkou a dítětem, ale i učitelkou a rodiči. Pokud se jedná o dítě předškolního věku a již mateřskou školu navštěvovalo, obvykle adaptace není nutná.

Vyladění dítěte ohledně mateřské školy by mělo být vždy pozitivní. Voďte jej do školky s tím, že je to pro něj zábava, nový zážitek, příležitost jak získat nové kamarády.

Adaptace nových dětí a dětí mladších závisí na domluvě rodičů s učitelkou a potřebách dítěte.