Aktuality ze třídy Rybičky

Třída  RYBIČKY

 HURÁ NA PRÁZDNINY 

 

Slunce svítí, řeka volá:

dneska už nám končí škola.
Vyrazíme na prázdniny,
teď z nás bude někdo

jiný.
Dva měsíce volna máme,
co s tím časem uděláme?

Někdo jede na tábor,
jiný učí zpívat sbor,
lesních ptáků na palouku,
hlavně že jsme přitom venku.

Někdo letí do dálek,
chce poznávat celý svět.
Jiný jede k babičce,
která žije v chatičce.

Ať je to tak nebo tak,
budeme si užívat!

PŘEJEME VÁM KRÁSNÉ PRÁZDNINY A BUDEME SE NA VÁS TĚŠIT V ZÁŘÍ:-)).VERONIKA A HANIČKA:-)).

 

ADAPTACE NOVÝCH DĚTÍ:

První a druhý den – (3.9. – 4.9. 2018) – od 8.00 -10.00 hod. hry dětí s rodiči v MŠ, seznamování s prostředím MŠ a paní učitelkou

Třetí a čtvrtý den – (5.9. – 6.9. 2018) – od 8.00 – 10.00 hod. – hrové dopoledne bez rodičů

Pátý den – (7. 9. 2018) – od 8.00 – 12.00 hod. – opět hrové dopoledne bez rodičů

Každá adaptace u dítěte probíhá jinak, proto je důležitý individuální přístup ( jiné možnosti adaptace lze domluvit na třídě s paní učitelkou). My se Vám budeme snažit vyjít vstříc, protože jsme si vědomi náročnosti na psychiku dítěte při přechodu z rodinného do méně  známého nebo zcela neznámého prostředí mateřský školy.

Těšíme se na Vás. Veronika a Hanička.

Začátek a období adaptace – naše dítě je poprvé v MŠ

Začátek docházky do školky je pro děti a jejich rodiče velkou změnou v dosavadním životě. Tato změna s sebou přináší spoustu věcí, pocitů a zážitků, se kterými se musí malý školáček vyrovnat:

  • vstup do neznámé budovy a do třídy s jejím vybavením a hračkami
  • vstup mezi cizí děti a dospělé
  • přizpůsobení se dosud nezvyklému režimu a požadavkům
  • komunikace s „novou autoritou“ – paní učitelkou
  • odloučení od rodičů

1. Jak dítěti pomoci?

  • Buďte dítěti oporou a poskytněte mu pocit bezpečí.
  • Přibalte mu mazlíčka na spaní.
    (Dovolte dítěti, aby si vzalo do školky svého oblíbeného plyšáčka. Jiné osobní potřeby a hračky z domova si děti nosí do MŠ po domluvě rodičů s učitelkami. Jedná se o hračky, ke kterým mají citové pouto a často jim výrazně pomáhají urychlit adaptaci na nové prostředí)
  • Používejte stejné rituály
    (Voďte dítě do školky vždy ve stejný čas a vyzvedávejte je, pokud možno, ve stejnou hodinu. Používejte konkrétní údaje o tom, kdy je vyzvednete – po obědě, po svačině – ne jen obecné jako brzy, za chvíli, po práci apod.)
  • Rozlučte se krátce
    (Loučení dlouze neprotahujte, někdy totiž loučení představuje větší problém pro rodiče než pro dítě, proto je zbytečně nestresujte)
  • Buďte citliví a trpěliví
    (Vyprávějte si o tom, co dítě ve školce dělalo a co nového se naučilo)
  • Ujistěte dítě, že je do školky neodkládáte
    (Vysvětlete mu, že je máte rádi a že nechodí do školky proto, že na ně nemáte čas nebo že s ním nechcete být doma. Každý má svět povinností – vy práci, vaše dítě školku)
  • Komunikujte s učitelkou
    (Možná se dozvíte, že když ze školky po nervy drásající scéně odejdete, vaše plačící dítě se rázem uklidní a jde si spokojeně hrát)
  • Potomka za zvládnutý pobyt ve školce pochvalte a pozitivně ho motivujte
    (Neříkejte doma dítěti, že chápete, jaké to muselo být strašné vydržet takovou dobu bez maminky. Naopak vyzdvihněte jeho pěkné zážitky, zahrajte si s ním hru, kterou se ve školce naučilo, naslouchejte mu, jaké má zážitky –   informace si však nevynucujte)
  • Do prostor mateřské školy máte kdykoli přístup po osobní domluvě s paní učitelkou

2. Co byste nikdy, neměli dělat …

  • Nenechte se obměkčit – buďte důslední.
    (Když už jednou rozhodnete, že půjde dítě do školky, nedejte se přemluvit a trvejte na svém)
  • Nestrašte své dítě školkou – „počkej, ve školce ti ukážou“
  • (Za problémy s přivykáním je v žádném případě netrestejte)
  • Nepřiznávejte, že je vám také smutno a že se vám stýská.
    (Když zvládnete své emoce vy, dítě je zvládne také. Rodič musí být dítěti oporou.)
  • Netvrďte dítěti cestou do školky, že jdete na procházku, a neříkejte mu o tom, v kolik hodin je přijdete vyzvednout
  • Neopakujte dítěti pořád dokola, že má být hodné.

3. Co by dítě mělo umět.. (od 3. roku věku dítěte)

  • obouvat a zouvat bačkory a boty (s tkaničkami pomůže p. učitelka)
  • poznat si své oblečení (vše by mělo být podepsané nebo označené)
  • oblékat a svlékat tričko, kalhoty, ponožky (učitelka připraví, nasměruje, pomůže, ale dítě by se mělo snažit)
  • vydržet sedět při jídle u stolu
  • jíst ovoce a zeleninu (pokud není dítě alergik)
  • samo se najíst lžící
  • pít ze skleničky
  • umývat si ruce mýdlem utírat se do ručníku, používat kohoutek
  • používat záchod (včas si dojít, utírat si zadeček (učitelka pomůže, pleny a nočníčky jsou nepřípustné!)
  • používat kapesník, vysmrkat se
  • zvládat chůzi po schodech (mělo by zvládnout střídat nohy při chůzi ze schodů)

 

 

Básně a písně, které se učíme naleznete na nástěnce v šatně.

Fotografie z akcí naší třídy najdete na stránkách „Rajče“